REMONTY SILNIKÓW TSI i TFSI DO VOLKSWAGEN AUDI SEAT SKODA

Dlaczego silniki TSI i TFSI biorą olej ?

 

W silnikach 1,8 oraz 2,0 z oznaczeniem TSI lub TFSI z serii EA888 zastosowano tłoki z bardzo cienkimi pierścieniami, miało to spowodować zredukowanie tarcia (poprzez zmniejszenie powierzchni trących). Obniżenie strat energii pochłanianej przez tarcie miało doprowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa a co za tym idzie zredukowania emisji CO2, aby sprostać  coraz bardziej rygorystycznym normom Unijnym.

Niestety zastosowanie tak cienkich pierścieni było błędem konstruktorów tych silników. Okazało się bowiem że są one zbyt delikatne i nie spełniają dobrze funkcji zgarniania oleju ze ścianek cylindrów pozostawiając znaczną jego część  w komorze spalania. Olej który zostaje na ściankach cylindrów ulega spaleniu podczas suwu pracy. Dlatego silniki te zużywają duże ilości oleju od samego początku ich użytkowania.

Cieniutkie pierścienie ponadto bardzo szybko się zużywają powodując coraz gorsze zgarnianie oleju. Coraz większa ilość oleju jest spalana.

Dodatkowo podczas spalania oleju w cylindrach silnika powstają nagary, które powodują zapiekanie się pierścieni w rowkach tłoków, na skutek czego pierścienie jeszcze gorzej zgarniają olej i jego zużycie (spalanie) rośnie coraz szybciej, stając się coraz bardziej uciążliwym.

Tak wygląda stary tłok wyjęty z silnika 2,0 TFSI z przebiegiem 84 tyś. km, który spalał już ponad 1 litr oleju na każdy tysiąc kilometrów.

Których silników dotyczy ten problem ?     Jak naprawiamy problem poboru oleju ?

Call Now Button