Których silników dotyczy problem nadmiernego zużycia oleju ?

Problem nadmiernego spalania oleju występuje w silnikach 1.8 TSI i TFSI oraz 2.0 TSI i TFSI produkowanych od 2007 do 2015 montowanych w samochodach

o wymienionych poniżej oznaczeniach:

Audi A3 Audi TT Audi Q3:

silniki 1.8 TFSI oznaczone kodami:

BZB i BYT i CDA

silniki 2.0 TFSI oznaczone kodami:

CCZ

Audi A4 Audi A5 Audi A6 Audi Q5:

silniki 1.8 TFSI oznaczone kodami:

CBA CDH

silniki 2.0 TFSI oznaczone kodami:

CDN CAE CAD CPM

Seat: Altea Alhambra Leon Toledo:

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:

BBZ BYT CDA

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:

CAW CCZ

Seat Exeo:

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:

CDH

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:

CDN

Skoda Octavia i Skoda SuperB:

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:

BBZ i BYT i CDA

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:

CAW i CCZ

Volkswagen: Golf, Jetta, Scirocco, Eos, Bora, Passat, Tiguan, Sharan, New Beetle, Transporter, Caravelle, Multivan

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:

BBZ BYT CDA

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:

CAW CCZ CJK

Problem nadmiernego spalania oleju spowodowany wadliwymi tłokami

dotyczy wyłącznie silników wymienionych powyżej.

W pozostałych modelach

również produkowanych w latach 2007-2015 montowane były silniki, które tej wady nie posiadały:

Chodzi o silniki z rodziny EA113, nazywane często TSI pierwszej generacji

silniki 2,0 TFSI oznaczone kodami:

BHZ BWE BWJ BYD CDL

Silniki te występowały w:

Audi A3 Seat Leon i Vw Golf aż do 2015 roku.

Od czerwca 2012 roku, w niektórych Audi A4 i A5 montowane już były silniki EA888 trzeciej generacji

silniki 1,8 TFSI oznaczone kodami:

CAE

silniki 2,0 TFSI oznaczone kodami:

CNC

W tych silnikach problem z nadmiernym spalaniem oleju również występuje, ale przy znacznie większych przebiegach.

Takie silniki również remontujemy.